Welcome to Surinam - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Chantal Aert - WaarBenJij.nu Welcome to Surinam - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Chantal Aert - WaarBenJij.nu

Welcome to Surinam

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Chantal

03 Mei 2007 | Suriname, Paramaribo

Hallo Lieve Iedereen!!!!!

Hier dan mijn eerste berichtje vanuit het ontzettend warme Suriname.

Uhm ik vind het best lastig om een berichtje erop te zetten maar ik zal bij het begin beginnen ;)

Na een goed afscheid op schiphol door de douane op naar gate F4. Met een vertraging van maar een half uur ( erg goed voor Surinaamse begrippen ;) ) begon de lange vliegreis dan.
Het was een vlucht vol Surinaamse gezelligheid ! En eigenlijk vloog het letterlijk voorbij :)

Om 5u 's avonds plaatselijke tijd waren we dan geland op het vliegveld van Paramaribo. Wat een verschil met Schiphol zeg! En die warmte was wennen, niet te geloven!

We werden op Zanderij ( vliegveld ) opgehaald door Dhr. Ferrier die ons keurig naar ons huis heeft gebracht.

De rit van het vliegveld naar de Schietbaanweg 27 gaf al een goed beeld van het Surinaamse leven. Ontzettend mooi groen land met de meeste bijzondere huizen en alles en iedereen wat op straat leeft!

Thuis stonden de meiden die er momenteel wonen al te wachten op ons met heerlijk Surinaams eten! Dat ging er wel in.. ;) Erg pittig! Zo lust Foxi het graag :P

Verder hebben we de hele avond op het balkon zitten chillen met de nodige cola - rum. Tja, zoals het een echte dronkelor betaamt he ;)

's Nachts heerlijk geslapen onder de klamboe, in het gezelschap van twee vleermuizen op m'n kamer ! Ieeee.. durfde de klamboe bijna niet meer uit!
Maar om half 6 's ochtends was ik alweer klaarwakker ivm tijdverschil, toen ben ik op het balkon in de hangmat verder gaan liggen en dat was echt een zaligmoment. Vanuit je hangmat de zon op zien komen! Geluksmomentje :)

Vandaag 3 mei, werden we om half 9 opgehaald door Dhr. Ferrier die met ons meeging voor het eerste kennismakingsgesprek op de stageschool. Wat een verschil:

- kinderen dragen een uniform
- kleuterklassen van 44 leerlingen
- de lokalen zijn gewoon allemaal open
- en de dag wordt begonnen met een vlaggenceremonie en het zingen van het volkslied!

Maandag beginnen we dan met stage en grote kans dat je dan meteen alleen voor een klas wordt gedropt, want de Surinaamse leerkrachten vinden dat wel lekker makkelijk ! Nja, Prima! Erg leerzaam denken we dan maar ;)
Op vrijdag zijn we altijd vrij ! Dat is wel heel erg lekker want dan kunnen we ook veel tripjes doen in de weekenden. Deze zijn namelijk vaak van vrijdag t/m zondag.

Zo heb ik vandaag m'n eerste tripje al geboekt: GALIBI! Galibi ligt op de grens met Frans-Guyana en daar komen de reuze schildpadden van wel 2 meter eieren leggen. Schijnt heel indrukwekkend te zijn dus daar heb ik nu al zin in ! Lekker in een hutje op het strand in je hangmat slapen! :D De reis ernaar toe is ook een avontuur want eerst een stukje met de bus en dan verder in een korjaal.

Vandaag hebben we ook nog een rondleiding door de stad gehad maar door de enorme hitte wilde we het liefst zo snel mogelijk naar huis! Echt nog eventjes wennen. Veel mensen lopen hier ook met een Paraplu ivm de hitte.
Vanochtend 8.30 was het al 30graden! Opzich niet verkeerd :P

Morgen gaan we ons opgeven voor de salsales. Arnee en ik gaan op dinsdag en vrijdagavond salsales volgen. Ben benieuwd!

Morgenavond ga ik ook voor het eerst op stap met wat stagiaires. Nick & Simon komen namelijk optreden in Suriname voor de Nederlandse stagiaires. Ken geen een nummer, maar ik zal zorgen dat het een lorriaans feestje gaat worden ;) Heb er zin in, Leuk !

Eigenlijk heb ik nog zoveel te vertellen, maar anders wordt dit bericht wel weer heel erg lang!
Bij mij is het trouwens nu nog maar 2u 's middags dus ik denk dat ik nog eventjes ga zwemmen ;)

Ik ga nu proberen er wat foto's bij te plaatsen! Krijgen jullie een beetje een idee!

Lieverds, blijf vooral berichtjes plaatsen! Heel erg leuk om te lezen :D
Ik denk veel aan jullie ;)

Dikke Kroel
Channy

  • 03 Mei 2007 - 18:22

    Annemarie:

    He Chantal,

    Nou dit klinkt al heeeeel goed!
    Fijn dat de vliegreis is mee gevallen en de hitte ben je zo aan gewend joh! HEERLIJK!!!
    Ik ben wel jaloers hoor: Nick&Simon wat leuk!
    Nou geniet ervan (maar dat zal wel lukken denk)en we denken aan je (als we aan het zwoegen zijn zaterdag)

    Groetjes uit Zundert
    ANNEMARIE

  • 03 Mei 2007 - 18:43

    Margot:

    Hej lieve Channy,
    Leuk zeg dat je al een berichtje hebt geplaatst. Ik hoop dat je mijn mailtje ook al gelezen hebt. Vandaag is je cadeautje als nog binnen gekomen en hij zit al in de enveloppe voor verzending. Ik hoop dat het er snel zal zijn.

    Ik hoop snel weer iets van je te lezen!!

    Dikke kus en liefs,
    Margot

  • 03 Mei 2007 - 19:23

    Gotje:

    Woww tof dat je al zo snel iets van je laat horen!! Vind het zo'n ontzettend raar idee dat jij daar zit er wij hier. Lorren rules the world, dat je daar maar heel veel feestjes op z'n lors mag gaan vieren :D
    Ik geloof je gelijk als je zegt dat het heel erg warm is want als zelfs jij er al aan moet wennen! Hier ist ook nog fijn weer, al gaat dat volgende week veranderen..

    Nou ik zou zeggen, fijne dag nog want zo te zien ist daar nu tegen half 5. De eerst 24 uur daar heb je dan al mooi te pakken:)

    Wij denken ook aan jou!! Ik dan toch in ieder geval haha ;)

    xx Gotje

    PS: zal snel een mailtje sturen voor de meer pittige details en verhalen hier ;) maar dat wordt dan na het weekend want das meestal wel voer voor een paar sappige roddels haha.

  • 04 Mei 2007 - 08:09

    Kloot:

    Ohhhh Channy een berichtje :D ik zal m uitprinten en straks aan je mam laten lezen want die is erg nieuwsgierig hoe het met je gaat!
    Maar leuk joh, je eerste excursie al geboekt.
    Haha, jij zit ook lekker stevig aan de alcohol nog steeds ;) wij kunnen er hier ook geen genoeg van krijgen ;).
    Ik hou je verder wel via de mail op de hoogte, heb een klein beetje nieuws ;).

    En nick&simon, denk dat je die liedjes wel herkend hoor, die zijn leuk!

    en zoals gotje al zei, wij denken idd ook aan jou! oei, bij jou is het trouwens nu 5u s'nachts??

    haha ff wennen dat tijdsverschil.

    Tot mails ;) en heel veel plezier dit weekend!
    xxxxx en een kroeltje

  • 04 Mei 2007 - 10:34

    Mo:

    eeh channy, hier dan een berichtje van mo.. ben nooit zo snel met zulke gastenboek achtige dingen haha.. echt gaaf jouw bericht.. klinkt goed hoor.. ben jaloers:p... nick en simon zijn echt gaaf... vooral het liedje de soldaat:)... echt wel heel gaaf al die dingen die je daar gaat doen!!! nou heel veel succes en zeker op je stage.. geniet ervan!

    xmo

  • 04 Mei 2007 - 14:24

    Ingetje:

    Heey Zus :)!

    Super zeg om wat van je te horen! :D
    Gelukkig klinkt alles zeer positief!
    Ik hoop echt dat je daar een geweldige tijd mee gaat maken maar zo te horen aan je eerste dag moet dat de komende maanden wel gaan lukken!! :D

    Morgen helaas op stap zonder channy! Maar we zullen er een op je drinken en veel aan je denken! :D

    Een hele hele dikke x voor mijn zus ;)!
    XxX -0- -0- -0-

  • 04 Mei 2007 - 16:02

    Sammie:

    Hee Channy!

    Das al snel een berichtje van je! Leuk leuk leuk! Ik moest vanochtend nog aan je denken toen ik de krant zat te lezen, ik las al dat Nick & Simon op kwamen treden ;). Leuk hoor! Weet zeker dat je wel een paar nummers van ze kent... Werden bij Vic ook wel eens gedraaid volgens mij en en en met oud & nieuw bij de Valk.

    Zie dr liggen in dr hangmatje, stinkerd :P. En wij maar werken hier ;). Haha, nee hoor Channy! Geniet er maar van! Heerlijk lijkt me :).

    Ik zal je ook snel een mailtje sturen met alle sappige roddels, hoewel... ik heb er nog vrij weinig eigenlijk. Maar wie weet wat er dit weekend gebeurd ;) (waarschijnlijk vrij weinig aangezien ik moet werken... misschien dat ik wel weer een buikgriep-aanval krijg, haha.. nee, laten we dat maar niet doen :) ).

    Maf dat je er morgen niet bij bent bij Vic, wordt allemaal nog even wennen zonder Channy ;).
    EN nu moet ik verdorie dit jaar voor de eerste keer een kaartje kopen voor de Feestweek, mn "zus" kan me dit jaar helaas niet naar binnen smokkelen :P.

    Channy, ik spreek je snel!

    DikkeKusX!

  • 04 Mei 2007 - 16:08

    Lin:

    channy wat super om te lezen dat het nu al zo goed gaat daar!! geniet ervan!! de warmte zal vanzelf wel gaan wennen!

    fijne dagg nog.. bij ons is het al weer etenstijd geweest haha..

    dikke kuss Linda

  • 04 Mei 2007 - 20:05

    Mam&ciske:

    he lieverd ben zo bly dat we iets van je gehoord hebben echt raar dat we je nou zien op de foto het lykt ons echt leuk geniet er maar van.En je weet we zyn super trots op je.Heel veel liefs van mama en cees.We houden van je. xxx. O

  • 04 Mei 2007 - 20:23

    Lyan En Erwin:

    He chantal,
    Leuk om jou verhaal en foto's ook te zien en te lezen. Zo te horen hebben jullie het prima naar je zin en zo hoort het ook!!!! Natuurlijk nog veel plezier en geniet ze... Groetjes Lyan en Erwin (vrienden van Arnee)

  • 04 Mei 2007 - 20:59

    Henki:

    hoi Lieve Channy ..ik hoop niet te boos voor die mooie foto hihi maar ik zie wel dat je het weer voor mekaar hebt daar in Suriname in den hangmat hihi mooi hoor veel succes nog van fotogenieke henki always on the move nu in Luxemburg jou site aan het bekijken zo blijf ik op de hoogte van mn goede vriendinnen ....oja Channy ik kan die foto goed verkopen playboy wil hem wel hebben..(geintje)nou doe ze maar eens wat leren dar en we blijven op de hoogte mooie foto's trouwens groetjes en dikke xxxxx van mij

  • 04 Mei 2007 - 22:02

    Marit:

    hoi hoi chantal!
    wat leuk zeg zo snel al bericht, en wat een gezelligheid allemaal volgens mij komt dat helemaal goed bij jou daar. ik heb verder nog niet veel nieuws vanuit hier haha alles goed in ieder geval hier. nou ik zou zeggen geniet ervan maar dat gaat helemaal goedkomen!!
    heel veel groetjes van de hele familie hier..
    Xx marit

  • 05 Mei 2007 - 16:32

    Ali :

    Hey Channy,

    Super om te horen dat het goed met je gaat chantal en dat de reis zo is meegevallen. Die foto´s zien er goed uit, en als ik jou zo zie liggen in die hangmat denk ik dat jij die 11 weekjes wel door gaat komen. Veel succes maandag!

    Dikke x

  • 05 Mei 2007 - 18:18

    Akkermaas:

    Ik citeer: 'Ik denk dat ik nog eventjes ga zwemmen' :p goede jaloersmakende afsluiter!!!

    Super, Super, Super... Wij hebben gisteravond nog lekker met Bram een pint genuttigd bij den bels en gaan zo richting vic. (ik hoop niet dat sanne mij ziet als nieuw boswandelingdrinkend slachtoffer)

    En die salsales gaat helemaal goed komen, kijk uit want het zal wel wat anders zijn dan foxtrotten ;)

    Succes maandag, gaat helemaal goed komen!!!

    (Ik weet alleen niet of het nu bij jou zaterdag of zondag is :p is dat dom)

    En daag XxX

  • 05 Mei 2007 - 18:57

    Laura:

    Hallo Chantal!!!
    Leuk dat je al zo snel van je laat horen en ook die foto's zijn erg beoiend!!!:P
    Ik Heb niet echt afscheid kunnen nemen, maar hier door kunnen we in contact blijven!!!
    Nog veel plezier in je hangmatje en in Suriname!!!
    Dikke kus en knuff van Laura


    p.s.
    Doe van mij de groeten aan die Nick en Simon!!!
    groetjes!!!

  • 06 Mei 2007 - 11:59

    Gotje:

    mooie pica's :D:D goed bezig!

    oeff dr komt een mail aan, dr is een HOOP gebeurt dit weekend.

    ben trouwens definitief aan de martini gegaan, en heb nu een kater van wernhout tot suriname en trug.

    toedeloe!
    xx

  • 07 Mei 2007 - 06:25

    Kim:

    He meis,
    Leuk man dat jullie het zo naar je zin hebben en zo lekker veel aan het ondernemen zijn. Je voelt je al helemaal thuis haha. Veel succes op je stage vandaag en je zult aan het eind het volkslied wel uit je hoofd kunnen zingen haha...

    xxxx kim

  • 07 Mei 2007 - 08:13

    Mo:

    ik miste foxi zaterdag:(

  • 07 Mei 2007 - 12:28

    Nan:

    Hi Chan!
    Ik wilde je nog bellen voordat je zou vertrekken, maar ben het helemaal vergeten. Ik wilde je ontzettend veel plezier wensen en ik hoop dat je met een warm hart terugkomt en een ervaring rijker bent geworden (maar zat zal vast en zeker wel zo zijn)! Echt top dat je de uitdaging bent aangegaan! 'Supergirl' mag nu zeker wel gezegd worden!
    Xx Nan

    Ps, als je terugkomt, moeten we toch echt eens een keer iets gaan waarmaken... ;)

  • 07 Mei 2007 - 14:08

    Sammie:

    Mooi gesproken Mo... Ik heb Foxi ook gemist. Of eigenlijk, de boswandeling-maat... toch gek dat ik er nu maar eentje hoef te halen ipv 2 (en ik kreeg nog verrekte weinig ook... grrr :P ).

    *kijkt al uit naar bericht nummer 2*

  • 07 Mei 2007 - 20:17

    Bram:

    Hoi Chantal,
    Heb je net aan de telefoon gehad. Superblij dat ik je weer even gesproken heb! ook blij te horen dat het allemaal goed met je gaat. Je vertelde dat de internetverbinding de laatste tijd heel slecht is en er ook regelmatig uitligt. Vandaar dat de berichtjes even op zich laten wachten. Ik dacht, laat ik het maar even op de site zetten. dan weet iedereen die naar nieuwe berichtjes zit te snakken in ieder geval dat ze niet getreurd moeten zijn en dat er zsm een nieuwe post komt.

    Dikke kroel

  • 07 Mei 2007 - 21:11

    Gotje:

    fijn dat we dat weten bram :)


  • 08 Mei 2007 - 09:43

    Kloot:

    Goed dan Bram dat laat weten :)

    En ik heb goed nieuws :D, ben aangenomen bij de krabbebossen, dus vanaf volgend schooljaar loop ik stage op de afdeling 't zonneke :D

    adios

  • 08 Mei 2007 - 19:50

    Ingetje:

    Hi lieve zus, fijn dat je aan mama en bram hebt laten weten dat alles goed gaat daar! Ik ben echt benieuwd wanneer je weer iets van je laat horen want ben benieuwd wat je daar allemaal meemaakt en hoe het lesgeven daar bevalt!

    Ik mis je alleen wel hoor :(

    Afgelopen zaterdag was hard doorwerken zo zonder jou ;)!

    Haha, hoe waren Nick en Simon trouwens! ;)

    Een hele dikke X!!!

  • 09 Mei 2007 - 11:14

    Kimberly:

    He Chantal!
    Echt leuk zeg om je zo te kunnen volgen via deze site! Klinkt allemaal heel erg leuk! Ik dacht ik laat ook eens een berichtje achter. Nog veel plezier daar!
    Groetjes uit Achtmaal
    Kimberly

  • 12 Mei 2007 - 18:06

    Inge (montessori):

    Hoi Chantal, dat ziet er goed uit allemaal! Ben super jaloers, zou ook zo weer terug willen naar dat heerlijke warme suriname. Ik las dat je op de gijsbertus school stage gaat lopen. Is de directrice daar Cecilia Kaersenhout? Ik denk het wel, dat was mijn huisbaas toen ik daar was. Als dat zo is, dan moet je haar maar de groetjes van me doen!!
    Lachen hoor, nou geniet ervan!
    groetjes Inge

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Suriname

Recente Reisverslagen:

12 Juli 2007

Terug in de bewoonde wereld!

25 Juni 2007

Groot nieuws!!

18 Juni 2007

Brownsberg

09 Juni 2007

Stage

02 Juni 2007

Palumeu
Chantal

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 45134

Voorgaande reizen:

15 Juli 2011 - 06 November 2011

Tripje door Azië

12 Juli 2007 - 12 Juli 2007

Suriname

30 November -0001 - 30 November -0001

Miami, Mexico, Guatemala, Belize

Landen bezocht: