Want dan ben ik zover weg.... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Chantal Aert - WaarBenJij.nu Want dan ben ik zover weg.... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Chantal Aert - WaarBenJij.nu

Want dan ben ik zover weg....

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Chantal

09 Mei 2007 | Suriname, Paramaribo

"Want dan ben ik zover weg, geeft het troost als ik zeg: ik blijf bij je.. zo dichtbij jeeeeee"
Om te beginnen een citaat van een nummer van Nick & Simon ;)
Vond ik wel heel toepasselijk.

Maar laat ik eerst ook zeggen dat er door een kabelbreuk in FransGuyana geen bel en internet verkeer mogelijk was in Suriname. Nu gelukkig wel,maar internet is wel super traag.. We gaan een poging wagen :)

Weer eventjes bij het begin beginnnen want ik ben er alweer een week !

Super bedankt voor de lieve kaartjes en cadeautjes dat was ik de vorige keer vergeten te zeggen.

Inmiddels ben ik langs de vreemdelingendienst geweest en mn visum is verlengd, dus als ik wil kan ik nog wel een half jaartje blijven ;) Hehe...

Het is hier echt goed vol te houden. Vorige week vrijdag dus Nick & Simon in Torarica! En wat was dat leuk, echt een heel gaaf feestje. Nu ben ik dus echt wel fan :P. Daarna gingen ze nog stappen, dus heb leuke foto's!!
De zaterdag erop weer een goed feestje gehad in discotheque Starzzz.

De dag erna met mn katertje van Paramaribo naar Wernhout ;) het centrum weer ingeweest en lekker de mooie plekjes bezocht en heerlijk gelunched.

Verder is het nog steeds echt heel erg warm. 's ochtends om 8u eigenlijk al niet meer om uit te houden. Dus 's middags ga ik altijd maar een uurtje zwemmen omdat je levend verbrand en dat is dan ook weer niet zo prettig ;)
Maar het warme weer komt natuurlijk door het tropische "regen" klimaat. En daar hoort dus die regen bij.. Amai de eerste tropische regenbuien heb ik dan ook al meegemaakt en dat is echt heftig! Meteen alle straten onder water, echt niet voor te stellen.Gelukkig breekt daarna de zon weer door..
In de hangmat op het balkon is het dan echt wel goed uit te houden ;)

Nu even iets over mijn eerste stage ervaringen. Ik krijg dus groep 4 en het is zo totaal anders. Er wordt continu geschreeuwd tegen die kinderen en of je nu een taal of rekenachterstand hebt dat maakt helaas niets uit. Er bestaat niet iets als RT.
De tweede dag toen ik op school aankwam kreeg ik dus al meteen cadeautjes van de kids. En ze gaven me complimentjes als: " wat bent u lief, wat bent u mooi, wat bent u slim" aaahhhh :D

Vandaag de derde dag werd er een bureau voor me gehaald en vanaf het moment dat het bureau arriveerde tot de laatste stagedag over 10 weken mag ik alleen de klas draaien. Dat vind mijn mentor wel erg makkelijk en ik erg leuk :) Zie het echt als een uitdaging.
Om kwart voor 8 moet ik aanwezig zijn en om half 1 ben ik alweer klaar.
Jaja, ik weet het: luizenleventje ;).

Nouja als we toch over insectenlevens praten zeg dan maar muggenleven. Die muggen zijn me toch vervelend. Maar tropical bush is echt geweldig. Pure gif bijna, daar gaan zeker een paar potjes van mee naar huis.. ;)
Verder slaap ik daarom onder een klamboe wat eigenlijk best wel knus is! :)

De eerste salsales is ook een feit. En gelukkig kon ik me inhouden om er geen foxtrotje in te gooien ;)Het was echt heel gezellig en daar weer veel nieuwe mensen leren kennen. Vrijdag mogen we weer lekker twee uurtjes dansen! Joehoe :D

Van het weekend dus Galibi: schildpadden eiland. En dan staat er met Pinksteren nog een tripje van 2 dagen naar Brownsberg op het programma voor het eerst dan kennismaken met de jungle :D. In juni ga ik ook nog naar de Ralleighvallen en dat is dan 5 dagen de jungle in. Moet heel vermoeiend zijn maar zeer zeker de moeite waard.

Oja, bijna iedere avond uiteten want het is hier werkelijk spotgoedkoop. Maar vanavond ga ik toch samen met een huisgenootje voor een groep proberen te koken.

Het is echt alweer een lang verhaal geworden denk ik. Nu ga ik proberen om foto's te plaatsen, maar ik denk dat de verbinding daarvoor te traag is.
Ook zal ik vast wel weer iets vergeten te zeggen zijn.

Nou lieverds, ik geniet hier echt zo onvoorstelbaar veel het is echt een feestje en geniet dus echt van elk moment. Hoop dat jullie dat ook allemaal doen :D

Voor de mensen die een kaartje willen sturen ;)

P/a Chantal van Aert
Schietbaanweg 27
Paramaribo
Suriname
Zuid-Amerika

Hupsakee! Nu ben ik er echt weg mee :)

DikkeKroel
Channy (K)

  • 09 Mei 2007 - 19:22

    Channy Again:

    Nou de foto's plaatsen lukt vandaag dus weer niet. Ook krijg ik geen hotmail geopend. Dus voor de mensen die denken waarom ik geen mailtjes terug stuur, dan weten jullie dat!

    DikkeKus

  • 09 Mei 2007 - 19:51

    Mams&paps:

    hee lieverd
    he' he' eindelijk weer een mailtje van je
    we zijn erg benieuwd naar de foto's
    hier is het koud 15grd en nat maaaarrrrr
    binnen 22 grd
    heb je onze kaartjes al gehad? dat gaat
    beter dan mailen. ha ha

    veel gr en xxxjes

  • 09 Mei 2007 - 21:19

    Gotje:

    Nick en Simon van dichtbij, gaaaaf!! Zo te lezen heb je het erg goed voor elkaar daar. Zit echt met een grote glimlach je verhaal te lezen en ben blij om te zien dat je geniet (daar hadden we het pas geleden toch nog over?)!
    Ik hoop dat je mijn mailtje iig wel heb kunnen lezen maar aan het citaat "De dag erna met mn katertje van Paramaribo naar Wernhout" te zien is dat gelukt ;) toevallig dat onze katers even lang waren :p Martini baby...
    Morgen gaan we met een paar lorrepopjes naar Breda, zaterdag gaan we jumpen at snuivezand.. like good old times! En hou die Foxi in tijdens de salsales he :D Hier ist niet echt salsaweer, je bent weer precies op 't goeie moment weg, qua weer dan.

    Nou ik ga maar afsluiten voordat mijn bericht net zolang wordt als het jouwe :p Bovendien ga ik slapies doen want het is al 23.18u, bij jou moet de avond nog beginnen volgens mij.
    Have fun!!
    xx gotje


  • 10 Mei 2007 - 00:24

    Mark Van Oorschot:

    Tja geef je Kids maar eens ongelijk he...
    Je hebt het mooi voor elkaar inderdaad en ik kijk nu al uit naar alle uitstapjes. Net op de waarbenjenu site van Anouk ook geschreven Het lijkt wel of iedereen op dit moment uit het mooie Zundert probeerd te geraken maar ik vind de verhalen Al Over The World wel mooi om te horen (Aus Rene, Fin Susan, Tsjechie & jij in Suriname, Nice) so Thanks. Nog veel plezier daar.
    Toedels

  • 10 Mei 2007 - 06:08

    Ingetje:

    He lieve zus,
    Echt super om weer wat van je te horen! En echt geweldige foto's! :D Haha, jij met Nick en Simon! Annemarie en ik moesten nog lachen op het werk ;)!
    Ik vind het zo gaaf dat je dit doet! :D Je zusje is daarom ook super trots op je :)..(en een beetje jaloers ;))

    Een hele dikke kus!

  • 10 Mei 2007 - 06:48

    Morio:

    oeeeeeeeeeh nick en simon.. zongen ze de soldaat? dies vet.. kben jaloers haha.. verder zijn de foto's erg mooi om te zien.. kga zo je zusje ondersteunen op sollicitatie.. wel handig heb ik meteen een lift naar school ;) ben benieuwd hoe je schooltje en klasje eruit zien.. nou heel veel succes weer voor nu en we berichtuhh

    dag foxi

    x

  • 10 Mei 2007 - 06:57

    Jan En Annie:

    Hoi chantal, mo liet me vanmorgen jouw foto's zien. Ziet er ontzettend gezellig uit zeg. Geloof dat je daar al goed gewend bent. En je maakt wel van alles mee zeg. Zal straks aan stephanie vertellen dat jij nick en simon hebt gezien die zal wel stinkend jaloers zijn.
    Groetjes van ons allemaal en ontzettend veel plezier toegewenst!

    Jan Annie en de kids

  • 10 Mei 2007 - 09:09

    Akkermaas:

    Channy IK WIL OOOOOOK :D je verhalen klinken echt supergezellig en het ziet er allemaal even leuk uit! Je valt bijna niet op tussen die negers ;)

    Ik ga je NU mailen (ook al kun je het niet gelijk lezen misschien)

    Kroel van Suus

  • 10 Mei 2007 - 09:25

    Sammie:

    Hahaha, zie dr staan met Simon ;) ! Superleuk hoor! Sammie is ook een beetje jaloers!
    Leuk ook dat je nu zelf je klasje mag gaan draaien, weten die kids ook hoe het anders kan :).

    Veel plezier dit weekend op de Galabi-eilanden! De tijd vliegt voorbij daar denk ik.

    En thanks voor het adres, want dat was Sammie alweer kwijt ;).

    DikkeKusX!

  • 10 Mei 2007 - 09:29

    Kloos:

    Channy weer een gaaf verhaal!
    Wat ik me ten eerste afvraag: is het stappen daar zoals we ons voorstelden toen we bij de time out waren :P?
    Maar echt fijn dat je het zo naar je zin hebt daar!
    En ik had nog bij rtl boulevard een stukje gezien van Nick en Simon in Suriname. Kon jou helaas niet vinden tussen het publiek, maar zo te zien stond je lekker ver vooraan ;). En nog met ze op de foto, leuk joh!
    Hier is het weer echt verschrikkelijk, alleen maar regen. Echt van dat weer om in je bed te liggen ;). Misschien toch maar snel een ticket naar Suriname boeken.
    Je hebt wel veel vrienden al gemaakt, met hoe veel woon je nu in dat huis eigenlijk?
    tot mails of bels ;)
    xxx

  • 10 Mei 2007 - 13:36

    Marit:

    hoi hoi chantal!
    wat een super leuk verhaal weer! volgens mij heb jij het daar reuze naar je zin, gelukkig maar natuurlijk:D..
    leuk hoor nick en simon!!
    hier verder ook alles goed, alleen het is hier niet zulk lekker weer als bij jou daar in paramaribo.
    hier is het ongeveer 15 graden zeer bewolkt en regen. niet egt geweldig dus!
    verder krijg je de groetjes van: papa, mama en joost en natuurlijk ook van mij..
    ik ga er weer mee stoppen en kijk alweer uit naar je volgende belevenissen.
    heel veel groetjes en veel plezier en succes nog verder!
    xx marit

  • 10 Mei 2007 - 16:29

    Bram:

    En natuurlijk ook van mij haha! maarja, ik hoor er niet meer bij ofzo in zundert. haha. heel veel plezier nog en succes op je stageschool. Tot bels!!
    vanavond weer een nieuw eetadresje haha zit nu bij sander. moet alleen voor morgen nog iets regelen en dan ben ik deze week weer voorzien van eten.
    wel lief dat iedereen aan me denkt en ik overal mag komen eten...
    tot snel!
    hele dikke kus.

  • 10 Mei 2007 - 17:31

    Ingetje:

    Lieverd, ik heb je net een mail gestuurd! :) Ik hoop dat je hem snel kunt lezen én natuurlijk kunt beantwoorden! :D
    Ik heb al verschillende keren gebeld naar het nummer dat we gekregen hebben maar ik kom er steeds niet tussen :(! Ik hoop dat het snel gaat lukken.. Ik zal het vnvnd nog eens proberen want zou het leuk vinden als ik je stem hoor :)!
    Een Hele Dikke Kus!

  • 10 Mei 2007 - 19:22

    Muis:

    Hej lieve channy,
    Leuk weer iets van je te lezen. Echt super vet hoor! Ik heb je vanmiddag gemaild, hoop dat je het snel kunt lezen. Ik heb trouwens het cadeautje wat ik naar jou heb gestuurd dubbel gekregen, nu heb ik het zelf ook, hihi!!

    Heel veel succes op je stage! Leuk dat je alleen de klas mag draaien, is al een beetje je LIO...

    Tot snel,

    Dikke kus,
    Margot

  • 12 Mei 2007 - 18:15

    Inge (montessori):

    Hoi Chantal,
    ik had je nog wat tips door willen geven van de bijzondere dingen die je gezien moet hebben, maar ik zie dat het al niet meer nodig is. Je hebt echt geweldige trips op de planning staan! Als het je lukt moet je ook nog naar het zuiden gaan. Awarradam ben ik geweest, maar andere plaatsen zoals Jaw jaw schijnen ook geweldig te zijn. Raleigh vallen is namelijk meer de watervallen en het zuiden is echt het oerwoud verkennen. Voor zover ik dat weet tenminste, maar je zult het ook zelf gaan ervaren! Echt geweldig hoor! Je zult de tijd van je leven hebben! Geniet er volop van, want voor je het weet is het voorbij. Nu 3 jaar later, denk ik er nog bijna dagelijks aan!
    Heb je toevallig Layla ontmoet trouwens? Dat is een kennis van me en zit ook nog steeds in Suriname, paramaribo. Ze is ook bij Nick en Simon geweest. Als je haar nog eens ziet, moet je haar maar de groetjes doen van me!
    groetjes Inge

  • 14 Mei 2007 - 10:02

    Mo:

    ik miste foxi weer.. sanne is in de sloot gereden hihi

  • 15 Mei 2007 - 11:55

    Sammie:

    Mo... zeg je er ook even bij door wie dat ook alweer kwam?

    Door onze Rio :D
    (en een beetje door mezelf, maar dat fluister ik er even achteraan :P ).


  • 15 Mei 2007 - 16:59

    Melanie:

    Hey Chantal!

    Wat leuk om te lezen hoe het daar gaat en dat je allemaal van die leuke dingen meemaakt en ziet! Trouwens ik heb Nick en Simon ook gezien afgelopen zaterdag alleen dan hier in Nederland. Verder wilde ik ff zeggen dat ik een supertijd heb gehad in India, het was een hele mooie ervaring. Als jullie terug zijn zal ik jullie mijn foto's laten zien! Misschien dat ik er nog een paar via de mail stuur! Als je die tenminste kunt openen daar! Ik ben wel ziek geweest van het eten en het drinken, maar ik ben gelukkig weer heelhuids thuis nu! Al meer als een week, en het lijkt nu al een eeuwigheid geleden! Nou geniet nog lekker van je tijd daar!

    Liefs xxx Mel

  • 15 Mei 2007 - 20:07

    Marianne Hermes:

    hallo chantalwat fijn dat het goed met je gaat en dat je het zo naar je zin hebt.de fotos zijn ook mooi.ik heb je bij de favorieten staan dan kan ik je een beetje volgen wat je allemaal beleeft.groetjes uit zundert van marianne en lion

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Suriname

Recente Reisverslagen:

12 Juli 2007

Terug in de bewoonde wereld!

25 Juni 2007

Groot nieuws!!

18 Juni 2007

Brownsberg

09 Juni 2007

Stage

02 Juni 2007

Palumeu
Chantal

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 411
Totaal aantal bezoekers 45132

Voorgaande reizen:

15 Juli 2011 - 06 November 2011

Tripje door Azië

12 Juli 2007 - 12 Juli 2007

Suriname

30 November -0001 - 30 November -0001

Miami, Mexico, Guatemala, Belize

Landen bezocht: