Groot nieuws!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Chantal Aert - WaarBenJij.nu Groot nieuws!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Chantal Aert - WaarBenJij.nu

Groot nieuws!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Chantal

25 Juni 2007 | Suriname, Paramaribo

Hallo lieve iedereen,

Groot nieuws vanuit Suriname! :D

Vanochtend stond ik voor de klas en had ik per ongeluk mijn telefoon aan laten staan. Om half 10 werd ik gebeld. Onbekend nummer dus ik was wel heel erg benieuwd en ben eventjes buiten de klas gaan staan.

Had ik een leerkracht uit het binnenland aan de telefoon... :)
Deze man had te horen gekregen van Yull ( de gids van Palumeu ) dat Arnee en ik graag in het binnenland wilden lesgeven.
Dus de meneer had het leuke nieuws dat we dan om half 2 op het vliegveld moesten staan zodat we dan mee konden vliegen om de rest van onze tijd in het binnenland te verblijven...

Uhhh, dit gaat allemaal wel heel vlug he meneertje.. ;).
Verteld dat we niet binnen een paar uur weg zouden kunnen omdat we iedereen nog op de hoogte zouden moeten stellen, spullen inpakken enz!
Toen heb ik gevraagd of we nog een afspraak konden maken vandaag om alles eens door te spreken voor een andere dag. Nou dat was mogelijk om kwart voor een.

Kwart voor een zijn Arnee en ik dus naar het vliegveld gegaan met een taxi en daar hebben we kennis gemaakt met meneer Njanjamang.

En nu ga ik aanstaande woensdag naar KAYANA!! :D Kayana ligt midden in het oerwoud en er wonen Saramacaners. Nederlands wordt er vrijwel niet gesproken. Zie het echt weer als een uitdaging om te zien " overleven " in de jungle.
Vijftien dagen zal ik dan in het binnenland verblijven om daar de laatste twee weekjes van mijn avontuur in Suriname les te gaan geven op een school midden in het Amazoneregenwoud!

Donderdag 12 juli land ik dan weer op het vliegveld en dan zijn we daar zondag weer om het vliegtuig te pakken naar Amsterdam, waar ik dan maandag 16 juli land. :)

Ben helemaal hyper en vind het zo ontzettend gaaf.
Woensdagmiddag vlieg ik dus naar Kayana, ongeveer een vlucht van een uurtje mits de weersomstandigheden goed zijn. We vliegen namelijk deze keer echt in een ienie-minie vliegtuigje! Stukken kleiner nog dan toen naar Palumeu.
Wanneer ik dan terug ben heb ik nog de vrijdag en zaterdag om afscheid te nemen van Paramaribo.

Het is zo gek nu allemaal, het gaat nu echt vreselijk snel.
Wel is het raar om dan twee-en-een-halve week niet te kunnen contacten. Er is geen bel en internet verkeer mogelijk. Dus de komende weekjes geen berichtjes hier op de website en geen mailtjes vanuit Paramaribo. :(
Zodra ik terug ben laat ik natuurlijk zo snel mogelijk iets van mezelf horen!

Voor mij is het ook allemaal best spannend komende woensdag. Maar ik laat alles maar lekker over me heen komen en ga weer met volle teugen genieten van alle bijzondere ervaringen.
De vogelspinnen, slangen en schorpioenen die ik kan aantreffen in mijn bed zullen een iets minder prettige ervaring zijn.. ;)

Lieve vriendinnen,
ik wil jullie via deze weg een hele fijne vakantie toewensen in het leuke Albufeira. Weet honderd procent zeker dat het een vakantie gaat worden om nooit te vergeten. Anders had ik jullie zaterdag nog een mailtje willen sturen of eventjes bellen maar dat gaat nu dus niet. Lekker gaan feesten&beesten, maar dat is aan de lorren wel toevertrouwd.. ;)

Ik ben weer klaar hier met het verhaal. Het zal vast allemaal heel onduidelijk zijn, maar dat is voor mij eigenlijk ook nog wel :) hihi.

Heb er vertrouwen in dat het helemaal goed gaat komen en dat ik op donderdag 12 juli weer een berichtje kan plaatsen hier op de website.

Hele dikke kroel,
Chantal

  • 25 Juni 2007 - 20:08

    Mams&ciske:

    het was wel even slikken hoor toen je belde,maar het is natuurlijk wel supergaaf voor je.de laatste brief ligt al klaar dus als je over 2weken terug komt met je ezel dan kun je hem lezen.

    heel veel xxxjes en groot O

  • 25 Juni 2007 - 20:16

    Annemarie:

    Wat een avontuur ga je weer tegemoet!
    Heeeeeel veeeeeel plezier daar in de jungle. Geniet ervan, want nu gaat de tijd helemaal hard en voor je het weet sta je weer op nederlandse bodem (tot blijdschap van veel mensen hier)

    Groetjes Annemarie en Arno

    ps: Wat kun je toch prachtige verhalen schrijven!

  • 25 Juni 2007 - 20:43

    Sammie:

    WHAAAAAAAAAAA! Wat gaaf voor je Channy... Moet er alleen wel enigzins aan wennen dat er dan geen mail- en belverkeer mogelijk is ;).
    Je gaat volgens mij weer een ongelooflijk avontuur tegemoet, ben ontzettend benieuwd hoe je het daar gaat hebben!

    Heel erg veel plezier, succes en alles wat ik je nog meer toe kan wensen (in het positieve dan he :P ).

    Tot 12 juli dan maar :( ... en dan is het nog maar 4 daagjes tot ik je weer eens een stevige knuffel kan geven ;).

    Hele dikke kus!

  • 25 Juni 2007 - 20:50

    Muis:

    Super gaaf voor je Channy. Jammer dat we je even niet kunnen volgen, maar dat maak je straks vast en zeker weer helemaal goed. Heel veel succes en plezier gewenst. Ik zie je na mijn vakantie weer!
    Dikke kus en knuffel,
    Margot

  • 25 Juni 2007 - 21:10

    Klootje:

    Oh Channy, ik hoorde het al toen ik van te straks bij jullie thuis was en ik vind het echt gaaf voor je! Dit maakt je avondtuur in Suriname helemaal af! Ik wilde je donderdag nog eventjes bellen, maar dat gaat dan niet door. Ik ga je morgen nog eventjes mailen, maar misschien heb je het veels te druk om 'm te lezen. Dat geeft niet, want over 3 weekjes ben je weer terug en dan kletsen we lekker bij! Zal ik maar een hele week vrij nemen dan :P
    Nu heb je helemaal veel te vertellen als je terug komt!
    Je bent echt een toppertje! Je gaat er gewoon helemaal voor, echt knap!
    Heel veel plezier daar in het oerwoud. Gaat helemaal goed komen!
    en over 3 weken ben je terug en dan gaan we zuipen :P en feesten :P en gek doen :D. Want dan is onze foxy weer terug!
    Dikke kroel en heel veel knuffels!
    xxxx

  • 25 Juni 2007 - 21:28

    Mark Van Oorschot:

    Van Harte gefeliciteerd er mee! Maar dit had niemand nog verwacht lijkt me, zeker niet dat het in Suriname zo snel kan gaan ;) ! Je krijgt vast weer heerlijke plaatselijke gerechten zoals gebrade vogelspin, slangen bloed, schorpioenen pootjes, rauwe rups of gefrituurde aap zonder sausje! :) Maar een ervaring wordt het zeker suc6 deze weken dan en tot snel!
    Toedels

  • 26 Juni 2007 - 05:43

    Kim:

    He chantal,
    Echt super, super GAAF... Dit is wat je wilde.... Ik hoop dat het allemaal zo is als je verwacht. Heel veel plezier en een dikke kus

  • 26 Juni 2007 - 10:46

    Inge:

    He chantal,
    wat tof dat dit alsnog kan. Ik denk dat je het niet beter had kunnen hebben, eerst zo'n tijd in Paramaribo en nu nog twee weken in het binnenland. Ben erg benieuwd hoe je het daar gaat hebben! Zal echt wel erg tof zijn! Dit wordt de ervaring van je leven man, helemaal super! Nou veel plezier en doe cecilia nog even de groeten van me!

    Groetjes Inge

  • 26 Juni 2007 - 11:19

    Akkermaas:

    Jooooooeeeehoe :D ik heb je net gemaild!!! Hopen dat je het nog even snel leest... Jij hebt het daar wel zo ubergaaf, wat een kansen, echt helemaal super :)

    En die vakantie in Portugal gaat helemaal goed komen :D op zn lors!!!

    Tot over 3 weekjes ;)

    X

  • 26 Juni 2007 - 20:40

    Ingetje:

    Lieve zus, :)
    Ik heb vanavond lekker aan de telefoon gehad! Was weer erg fijn om je stem te horen zoals gewoonlijk ;)! Nu 2 weken niet! :( Maar jij gaat daar een top tijd hebben! Echt geweldig voor je! En zoals vele al zeggen: Dit maakt het voor jou af! Dit is wat je wilde!
    Lieverd, geniet er super veel van en ik zal heel veel aan je denken als je daar zit!
    Hele hele hele dikke X voor mijn lieve zus ;)! (Bah..)

  • 27 Juni 2007 - 13:25

    Maud:

    Hey Chantal,

    Je zit nu naast me in het internetcafe, dus het slaat helemaal nergens op eigenlijk dat ik nu een berichtje stuur.Maar ik wil je even mijn site dorgeven zodat je hem niet vergeet. maudinsuriname.waarbenjij.nu
    Nou ik heb het ook al live gedaan en dat zal ik strax nog wel een keertje doen, maar heeeeel erg veel plezier de komende 2 weken en maak er een top tijd van!!

    Kusjes Je huisgenootje aan de schietbaanweg!

  • 27 Juni 2007 - 14:12

    De Hijg:

    Hey chantal,

    Wat een verhalen echt vet om te lezen. Nog veel plezier en suc6 de komende weken!!

    boxbox en een brasa

  • 27 Juni 2007 - 18:27

    Sammie:

    Nou, als het goed is zit je nu in Kayana! Spannend hoor!! Ben erg benieuwd hoe je het daar hebt... We wachten in spanning af ;) !

  • 28 Juni 2007 - 16:32

    Ingetje:

    He lieve Zus,
    En daar zit je dan net als wat Sanne zegt in Kayana! Geen contact meer dus :( Ik hoop dat je het daar super naar je zin hebt! Maar dat zal wel zo zijn! ;)

    Zodra je weer terug bent in Paramaribo ga ik je gelijk bellen :)! Hele dikke X

  • 04 Juli 2007 - 18:27

    Chelly:

    oke het is geen palumeu maar wel hartstikke te gek een hele mooie tijd toegewenst en dikke kus van leo en chelly

  • 05 Juli 2007 - 22:00

    Marit:

    hey chantal.
    ik had ht al van bram gehoord ja dat je dit avontuur inging.. maar ik wilde toch even weten hoe precies en dat weet ik nu :P
    heel snel allemaal indderdaad maar ook zeker super gaaf komt helemaal goed volgens mij.
    nou heel veel plezier daar de komende weken en tot ziens maar weer in het op dit moment erg regenachtige zundert.
    groetjes xx marit:D

  • 08 Juli 2007 - 20:12

    Ciske En Mama:

    Hoi allemaal, hier een berichtje van chantal

    We hebben "n mail gehad van Arnee,zy is terug in Nederland want had heimwee en Chantal is daar gebleven.Dus ze is daar nu nog in de jungle. Chantal had "n brief meegegeven en die heeft ze door gemaild naar ons.
    Dus hier "n korte samenvatting. Ze heeft het geweldig naar haar zin, ze heeft les aan groep7\8 "s ochtends en "s middags krygt Chantal les van de kinderen hoe ze vis moet vangen en schoon maken en al het anderen om te over leven.De mensen zyn heel aardig en het is echt helemaal in de jungle.
    Er wordt goed voor haar gezorgd ze krygt 3 keer per dag eten en dat is ryst,ryst en ryst.
    Ze houdt een dagboek by dus ze zal het zelf allemaal wel vertellen maar ze vind het geweldig daar.
    Maar ik (mama) vind het minder leuk nu je daar helemaal alleen zit en dat je alleen terug moet komen naar Nederland.
    Maar echt dapper van je dat je daar gebleven bent. Chantal wat wil ik je graag zien,knuffelen en kussen ik kan niet meer wachten het duurt nu wel heel erg lang

    CHANTAL had haar brief naar ons met een mooie zin afgesloten.

    "Je kunt leven op 2 manieren; alsof niets een wonder is of dat alles een wonder is"

    Chantal heel veel xxxxxxxxxx van mama en cees

  • 09 Juli 2007 - 12:25

    Klootje:

    oh channy, we zijn net terug uit Portugal en dankzij jou zijn we daar naartoe gegaan! Super land. En het mooiste is, nu duurt het nog maar een weekje voordat je terug bent.

    erg mooi dat stukje uit die brief! ben zo benieuwd naar al je verhalen! en je bent zo'n sterke meid :d geweldig

    tot snel!! :D
    xxxxxxx

  • 10 Juli 2007 - 16:22

    Mo:

    channy:D ... we zijn weer terug.. het was een geweldige vakantie.. foto's en verhalen zul je snel zien en horen:D we zagen de papa en mama van bram nog... hoe is het in de jungle.. in het binnenland?? hoop dat je een geweldige tijd hebt daar... en veel mooie dingen mee mag maken en zien.. ik kan nu wel zeggen dat ik je snel weer zie:D en wil dan alle foto's zien en verhalen horen.. dag foxi

    dikke kus

  • 10 Juli 2007 - 16:24

    Mo:

    "Je kunt leven op 2 manieren; alsof niets een wonder is of dat alles een wonder is"

    mooie zin channy!! helemaal mee eens

  • 11 Juli 2007 - 17:21

    Sammie:

    Hee Channy!

    Morgen kom je (gelukkig) alweer terug uit de rimboe en dan is het nog maar eventjes en dan ben je weer terug in la Hollanda! Ik vind het heel knap van je dat je daar in je eentje bent gebleven, ben heel trots op je, je bent een échte bikkel en je hebt wijze uitspraken ;) :P. (je hebt overigens helemaal gelijk met je wijze uitspraak).

    Onze vakantie was helemaal top! Maar dat zul je vast allemaal nog wel horen en lezen op de site. Deze vakantie is het me wel gelukt om een verslag bij te houden, haha!

    Ik ben blij dat je bijna weer thuis bent, echt waar! Mn beste dinnie is nu wel lang genoeg weggeweest hoor ;).

    Lieverd, ik spreek je snel weer (en nu echt bijna in het ECHT!) WHOEHOE!

    DikkeKusXX!!

  • 12 Juli 2007 - 15:35

    Gotje:

    Channy je komt al bijna terug! :D Echt leuk, dan kunnen we weer een bakkie doen en bij buurten ;) Onze vakantie was echt superleuk, daardoor is de tijd ineens ook heel snel gegaan. Ben echt benieuwd naar je verhalen volgende week!

    Geniet nog van de laatste dagen daar meid!

    xx Gotje

  • 17 Juli 2007 - 12:23

    Laura:

    heej chantal!!!
    Ik heb je egt gemist joh!!
    ik hoop dat je ut daar leutig haaj!!!
    xxxen groetjes laura

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Suriname

Recente Reisverslagen:

12 Juli 2007

Terug in de bewoonde wereld!

25 Juni 2007

Groot nieuws!!

18 Juni 2007

Brownsberg

09 Juni 2007

Stage

02 Juni 2007

Palumeu
Chantal

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 45100

Voorgaande reizen:

15 Juli 2011 - 06 November 2011

Tripje door Azië

12 Juli 2007 - 12 Juli 2007

Suriname

30 November -0001 - 30 November -0001

Miami, Mexico, Guatemala, Belize

Landen bezocht: