Baboenhol - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Chantal Aert - WaarBenJij.nu Baboenhol - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Chantal Aert - WaarBenJij.nu

Baboenhol

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Chantal

23 Mei 2007 | Suriname, Paramaribo

Baboenhol
19 & 20 mei 2007

Jippie! Alweer een tripje op het programma.
Alweer een poging om het land te ontdekken. En vast-en-zeker alweer een bijzondere ervaring erbij.

Baboenhol
Samen met zeven meiden hebben we een busje, gids én chauffeur geregeld. Baboenhol ligt aan de Afobaka weg, ook wel bauxietweg genaamd. Baboenhol zelf is een berg met één huisje erop. Wanneer je de berg afloopt heb je een strandje met een rivier en dan aan de overkant van de rivier het oerwoud. Wanneer je de berg oploopt heb je ook weer het oerwoud.

Zaterdag 19 mei staan we om 9u klaar voor vertrek. Helaas is de chauffeur te laat wat hier natuurlijk heel normaal is. Maar jawel om 10u zijn we dan toch opweg. ;).
Na weer een heftig ritje zijn we dan op plaats van bestemming.
Het eerste wat bij me opkwam was “Hi, Ha hutje op de hei…”.  Het enige huisje waar wij een weekend blijven staat dus midden op de berg. Wat een natuur, wat een uitzicht, wat een rust.
Bij aankomst even kort de omgeving verkennen, hangmatten ophangen en relaxen maar. Terwijl ik geniet van de zon, maakt de gids/kok een lekkere lunch klaar.

Vervolgens staat er een boottocht op het program. Met z’n zevenen in een korjaal de Surinamerivier op. Enkel wij op het waer, en het geluid van de apen op de achtergrond. Onze stop is een Saramacaans dorpje. Wat indrukwekkend. De Saramacaners leven nog heel primitief en het is zo bijzonder om de kindjes daar te zien genieten van enkel de natuur.
Helaas stellen Saramacaners het niet op prijs dat je foto’s maakt ivm de geest die je dan wegneemt. Dus ook daar ben ik erg gehoorzaam.

Na de korjaaltocht zijn we weer teug in ons huisje. Natuurlijk even liggen in de hangmat en daarna hebben we ouderwets zitten kaarten. “Gezelligheid kent geen tijd ;)”.
’s Avonds hebben we een lekkere BBQ. Jammie Jammie. Daarna lekker bij de rivier kaaimannen spotten.
Oh en dan slapen. Nounou dat was me nog wat. Er zaten zoveel beestjes op de slaapkamer. Voordat ik echt alles onder controle had was ik een uur verder. 

’s Ochtends gaat om acht uur het wekkertje. En ga ik me klaarmaken voor de jungletocht. Haltertopje, korte broek aan én heel charmant: mijn sokken hoog opgetrokken ivm de vele insecten op de grond.
Nu ga ik dan echt voor het eerst de jungle in. Gaaf! Echt heel gaaf!. Ik geniet van alle beesten en bomen om me heen. Dit is dus echt heel wat anders dan de Pannenhoef ;).
Wel heel vermoeiend, klimmen en klouteren. Alles om me heen wil ik bewonderen, maar ook moet ik goed op de grond kijken wat daar kruipt en sluipt.
Wanneer ik weer bij het hutje op de hei ben, snel mijn bikini aan en een duik nemen in de rivier. Wel erg oppassen want de stroming is erg sterk, drie weken geleden is er zelfs een man verdronken.
Om vijf uur besluiten we om terug te gaan naar Paramaribo, want er is noodweer op komst.

Nou dat merk ik. De Afobakaweg is bijna niet meer begaanbaar. Dus hupsakee busje in, busje uit en aanduwen maar. Met als gevolg dat ik helemaal onder bauxiet zit. Charming. 
Om negen uur zijn we weer thuis en bestellen we lekker pizza's. Daarna heerlijk het bedje inkruipen want ik loop hier toch ook echt nog stage. ;)

Mijn volgend berichtje zal eventjes op zich laten wachten omdat ik dus maandag 28 mei naar Palumeu ga. Ik ben zo ontzettend blij dat ik deze kans krijg. En vanuit Palumeu ga ik erg mooie tripjes maken. Maandag wordt ik om half 10 verwacht op vliegveld Zorg&Hoop want ik moet een binnenlandse vlucht nemen. Moet ook een avontuur zijn. Op zaterdag land ik dan weer veilig en inmiddels best al een beetje vertrouwd op Paramaribose grond.
Verder ga ik dus misschien zaterdag naar Nickerie. Guest House boeken en daar de omgeving verkennen. Ook werd ik net gebeld voor een leuke aanbieding:16&17juni Brownsberg. Ook ga ik nog met een boot de Commowijne rivier op met als missie: dolfijnen spotten! Isadou, JawJaw & Jamaica liggen ook nog op de planning.

Ik vermaak me hier dus echt prima. De volgende keer ga ik een heel bericht plaatsen over mijn stage want daar maak ik toch zoveel mee, werkelijk waar niet te filmen. ;). En ook heeft Channy hier al een heleboel bloopers op haar naam staan.
Maar dat allemaal de volgende keer.

DikkeKroel
Chany

  • 23 Mei 2007 - 17:40

    Sammie:

    Channy bloopers? Goh... hoe kan dat nou? Had je weer een krolse kater in de klas :P ?

    Maar wat klinkt het toch ontzettend gaaf allemaal!! Ik ga nu snel je foto's kijken!
    Ik zag je trouwens al helemaal die auto aanduwen :D , hahaha! Vast erg charming idd ;) .

    Als je terug komt uit Palumeu wacht er een kaartje van mij op je denk ik!

    DikkeKusXX!!

  • 23 Mei 2007 - 17:41

    Sammie:

    Ik zie nu de foto van jou in je bush-bush-outfit! Hahaha, die sokken is idd wel heel erg :D!
    En dat busje! *lacht weer heel hard* Jammer dat je zelf niet bij op de foto staat :P.

  • 23 Mei 2007 - 17:47

    Sammie:

    Ik zie nu de foto van jou in je bush-bush-outfit! Hahaha, die sokken is idd wel heel erg :D!
    En dat busje! *lacht weer heel hard* Jammer dat je zelf niet bij op de foto staat :P.

  • 23 Mei 2007 - 17:48

    Sammie (again):

    Ho... daar ging wat mis! I'm sorry! :D

  • 23 Mei 2007 - 17:52

    Kloos:

    Haha channy je ziet er geweldig uit met die sokken, het wordt vast mode hier in Nederland :P. we gaan het allemaal dragen.
    Hier is het weer even 2 dagen lekker weer :) kan er niet veel van genieten maar vandaag lekker de bbqtjes schoongemaakt in de zon :D wat wil een mens nog meer ;)

    ben erg benieuwd naar je verhalen van je school.
    haha en vooral naar de bloopers, die zijn altijd leuk om te lezen natuurlijk. nu ik het bericht van sanne lees over de krolse kater moet ik alweer lachen.

    maandag al naar palumeu, heel veel plezier en succes! en hopelijk snel een berichtje daarna om te horen hoe het was :)

    dikke X

  • 23 Mei 2007 - 22:36

    Mark Van Oorschot:

    Nx mis toch met die schoenen?...Of een werkpérdje dat een auto duwd in de modder.
    Nice scenery, Loving It!
    Toedels



  • 24 Mei 2007 - 08:43

    Annemarie:

    He Chantal,

    Wat een gave verhalen allemaal zeg!!!!!
    Wat zie jij mooie stukjes van de wereld, geniet ervan, dit pakken ze je nooit meer af!!!!!

    Heeeeeel veeeeeel plezier volgende week!

    Liefs Annemarie
    (en natuurlijk ook van Arno)

  • 24 Mei 2007 - 16:03

    Ingetje:

    Hej lieverd!
    Haha, geweldig wat je gedaan hebt! :D Ik zie je net als de andere al helemaal bezig ;)
    En ik heb niks aan te merken hoor op outfit ;)!
    Mooie foto's weer!
    Je zusje mist je een beetje! :(

    Hoop dat we snel weer kunnen bellen!!

    Dikke x en rondje :)!

  • 25 Mei 2007 - 08:55

    Akkermaas:

    Whahaha wat ben je toch een charming vrouwtje :D kan niet anders al lor zijnde natuurlijk!!!

    Ben erg benieuwd naar de bloopers, moeten ze in de wist je datjes :p

    We missen je allemaal wel een beetje hoor ;)

    X en een dikke kroel

  • 25 Mei 2007 - 11:39

    Gotje:

    ik kan alleen maar zeggen: echt tof:D

    en bedankt voor de mail, ben blij dat je het zo ontzettend goed naar je zin hebt!! maar dat kan ook niet anders met al die gave dingen die je doet daar. Ik wens je iig alvast een heeeeeeeele fijne tijd in Palumeu, dan kun je zien waar al je gesponserde centjes aan besteed zijn ;)

    xx Gotje

    Ps: uiteraard ben ook ik zeer benieuwd naar als je bloopers&blunders :D

  • 25 Mei 2007 - 12:39

    Margreet:

    Hoi Chantal,
    Ik heb je gevonden!
    Doe iedereen in Palumeu de hartelijke groeten van mij. Kijk even stiekem hoe het gaat met het onderwijs......
    Doe Monique de groeten van ons en vraag haar een brief voor ons te schrijven en die aan jullie mee te geven. Willen jullie deze voor mij posten in Par'bo?
    Groetjes en geniet.....

  • 25 Mei 2007 - 17:38

    Ruisje:

    Channy!
    Wat gaaf allemaal!!!!!!!
    Ik wil meer verhalen :-)

  • 27 Mei 2007 - 06:32

    Marit:

    hey hey chantal,,

    woow dat ziet er echt super gaaf uit!!:d
    het hutje op de hei, ja dat kun je wel zeggen aan de foto's te zien haha.
    fijn dat je het erg naar je zin hebt!
    en er staan leuke dingen op het program dus, dat betekentt ook voor ons veel leuke verhalen.
    leuk leuk leuk :p

    nou geniet er allemaal van.
    doe ze daar de groeten haha:p
    groetjes uit het vertrouwde zundert!

    xx marit

  • 29 Mei 2007 - 21:30

    Sammie:

    Ik ben benieuwd hoe je het nu in Palumeu hebt... :)

  • 31 Mei 2007 - 14:40

    Akkermaas:

    Ik ook :D

    Moest net hard lachen, er staat nu al sinds je wegbent in je msn-naam: Morgen naar Suriname ;) haha

  • 31 Mei 2007 - 17:42

    Gotje:

    nu ben je ongeveer op de helft van je verblijf in palumeu.. ik hoop dat je het goed naar je zin hebt en dat de gesponsorde centjes goed besteed worden daar!
    heb natuurlijk niet voor niks een hele avond cocktails gemaakt, wat een hel was dat.. ghehe ;)
    er verschijnt snel weer een mail!
    xx gotje

  • 01 Juni 2007 - 13:58

    Sammie:

    Lotsss to talk about he Gotje ;)!

    Van mij krijgt u een korte mail, aangezien er een geschreven brief in de maak is... ga natuurlijk niet alles al verklappen in de mail :P.

    Kus!

  • 01 Juni 2007 - 20:46

    Akkermaas:

    Hoe was het :D

  • 02 Juni 2007 - 06:03

    Mouws:

    Hoi hoi,
    Wat een super gave stage zeg. Je hebt t duidelijk naar je zin. Gelukkig maar. Geniet er lekker van en ik volg je verhalen!

    Groetjes Linda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Suriname

Recente Reisverslagen:

12 Juli 2007

Terug in de bewoonde wereld!

25 Juni 2007

Groot nieuws!!

18 Juni 2007

Brownsberg

09 Juni 2007

Stage

02 Juni 2007

Palumeu
Chantal

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 1544
Totaal aantal bezoekers 45084

Voorgaande reizen:

15 Juli 2011 - 06 November 2011

Tripje door Azië

12 Juli 2007 - 12 Juli 2007

Suriname

30 November -0001 - 30 November -0001

Miami, Mexico, Guatemala, Belize

Landen bezocht: